Typy marketingu

 

 

 

Rozlišujeme několik typů marketingu:

 

 

 

Konverzní marketing (negativní poptávka)

Stimulující marketing (nulový požadavek)

Rozvojový marketing (potencionální poptávka)

Remarketing (klesající poptávka)

Synchromarketing (kolísavá poptávka)

Udržovací marketing (poptávka=nabídka)

Protipůsobící marketing

 

Demarketing (vysoká poptávka)

 


Firma Nokia využívá:

 

Demarketing - je marketing, který spojujeme s poklesem poptávky po výrobku.

Cílem tohoto marketingu je opět zvýšit či obnovit poptávku po výrobku.

Myslím si, že tento typ marketingu využívá firma Nokia.

 

Nejen mobilní telefony Nokia ale všechny ostatní se po čase stanou zastaralými.

 

A proto musí výrobci mobilních telefonů začít vyrábět jiné typy, které budou mít vyspělejší technologie, design, modernější tvar či příslušenství (př.:sluchátka, pouzdra, stativy, …) nebo větší kapacitu paměti telefonu.

 

Příkladem je Nokia N95, díky níž byl vytvořen ještě lepší typ N95 8GB.